Skip links
Op zoek naar niche marketing kennis?

8 Social media groeitips voor keuken merken

Social media is de laatste tijd een belangrijk middel geworden voor bedrijven. Via social media wil jij jouw keuken producten van je merk zo goed mogelijk verkopen. Alleen het plaatsen van je product is niet genoeg. Er komt veel meer bij kijken. Ontdek hier de 8 social media groeitips voor keuken merken. 

Groeitip 1 – Inspiratie 

Van de 8 groeitips voor keuken merken is dit misschien wel de belangrijkste. Inspireer je klanten met bijvoorbeeld een gedekte tafel met jouw eigen producten. Breng de klanten op ideeën en laat ze het inbeelden. De volgers raken uiteindelijk zo geïnspireerd dat ze jouw producten aanschaffen. Maak het plaatje dus zo mooi en compleet mogelijk. 

Afbeelding met tekst keuken merken
Automatisch gegenereerde beschrijving
Klik hier voor het Instagram bericht

Groeitip 2 – Beschrijving product 

Als je een product promoot, geef dan gelijk een uitleg hoe/waarvoor je het kan gebruiken. Geef daarnaast ook een beschrijving over het product. Wat houdt dit product in en wat zijn de voordelen. De klant is dan gelijk op de hoogte en het brengt geen moeilijkheden met zich mee als ze het product aanschaffen. 

Afbeelding met tekst voor keuken merken
Automatisch gegenereerde beschrijving
Klik hier voor het Instagram bericht

Groeitip 3 – Do It Yourself

Zet je volgers aan het werk. Een Do It Yourself werkt altijd! Je hoeft niet altijd jouw product te verkopen en het van de beste kant te laten zien. Je kan ze ook tips geven. Betrokkenheid van je volgers is ook heel belangrijk. Zonder betrokkenheid kan je jouw product ook niet verkopen. 

Afbeelding met tekst voor keuken merken
Automatisch gegenereerde beschrijving
Klik hier voor het Instagram bericht

Groeitip 4 – Inhakers

Doe mee met Moederdag, Vaderdag of verjaardagen. Een aanbieding erbij maakt het nog aantrekkelijker voor de klant. Tijdens deze dagen zijn mensen altijd opzoek naar het perfecte cadeau. Maak een mooie foto van het product en zet er een aanbieding bij, dat willen de volgers niet missen. 

Afbeelding met tekst, binnen, rommelig
Automatisch gegenereerde beschrijving
Klik hier voor het Instagram bericht

Groeitip 5 – Betrokkenheid

Zoals eerder vertelt, is betrokkenheid een belangrijk punt. Hoe zorg je hier dan voor? Doe een kleine Quiz, stel ze een vraag, doe een poll of maak er een spelletje van. Zo zorg je voor interactie op je Instagram. 

Puzzel mediamarkt social media
Klik hier voor het Instagram bericht

Groeitip 6 – Kortingen

Een goede manier van de aandacht trekken is door kortingen te geven. Mensen houden ervan als ze goedkoper producten kunnen kopen dan normaal. In dit voorbeeld is ook mooi te zien dat er gebruik gemaakt wordt van ‘schaarste’, mensen kopen dingen sneller zodra er maar beperkte voorraad is.

Actie op social media
Klik hier voor het Instagram bericht

Groeitip 7 – Tips

Geef tips voor een herkenbaar probleem. De volgers kunnen zich herkennen in het probleem en hiervoor jouw tip opvolgen. Om het nog mooier te maken, kan je hiervoor jouw eigen producten gebruiken. Op deze manier kunnen de klanten sneller jouw product aanschaffen. 

Afbeelding met tekst voor keuken merken
Automatisch gegenereerde beschrijving
Klik hier voor het Instagram bericht

Groeitip 8 – Bekijk het per week

Bekijk per week wat er nu speelt. Is het heel warm of koud? Coronatijd? Of is er iets anders aan de hand? Ga mee met wat er speelt. Zoals de post hieronder. Is het afgelopen dagen heel koud? Maak een post met een kopje thee. Maar is het bijvoorbeeld heel warm? Promoot bijvoorbeeld je ijsblokjesmaker of een limonade kan. 

Xenos scoail media voorbeeld voor keuken merken
Klik hier voor het Instagram bericht

Klaar om te groeien op social media?

Ben jij bezig met kookproducten en wil je starten met social media of wil je jouw social media professionaliseren? Nichefluence heeft 3 jaar ervaring in deze niche.

Ontdek de groeimogelijkheden op social media voor jouw kookproducten en neem contact op met Oktay, eigenaar van Nichefluence. 

Inhoudsopgave