Skip links
Waar kunnen we je mee helpen?

8 Social media groeitips voor zwangerschap en baby merken

De groei van social media neemt toe. Het is belangrijk dat jij als bedrijf niet achterloopt. Dit artikel gaat over 8 social media groeitips voor zwangerschaps- en baby merken. Het belangrijkst hiervoor is onder andere betrokkenheid van je klant en bepaalde gevoelens opwekken bij je klant. Wil je hier meer over weten? Hieronder staan 8 social media groeitips voor zwangerschaps- en baby merken.

Groeitip 1 – Winactie

Winacties zijn altijd interessant voor de klant. Door de winacties creëer je meer naamsbekendheid. Hierdoor krijg je meer reacties, likes en volgers. Daarnaast betrek je de klanten sneller bij je product.

prenatal social media voorbeeld
Klik hier voor het Instagram bericht

Groeitip 2 – Product beschrijving

Als je een product voor baby’s wil verkopen, is het handig om hierbij een beschrijving te geven. Neem als voorbeeld de foto hieronder. Er wordt beschreven waarom je dit zou moeten kopen voor jouw baby en waarvan het is gemaakt. De ouders zijn dan in een keer op de hoogte en zouden het hierdoor sneller kopen. Ze willen ten slotte het beste voor hun ‘new born’!

babynoor social media voorbeeld voor baby merken
Klik hier voor het Instagram bericht

Groeitip 3 – Influencer marketing

Met het grote bereik van een influencer kan je een specifieke doelgroep bereiken, overtuigen en activeren. In dit geval de doelgroep voor zwangere vrouwen of personen met een pasgeboren baby. Zet daarom een influencer in om jouw product te promoten. Klik hier voor meer informatie over influencer marketing.

seraphinematernity social media voorbeeld voor baby merken
Klik hier voor het Instagram bericht

Groeitip 4 – Probleem –> oplossing

Geef tips voor een herkenbaar probleem. Voor veel mensen is het nieuw wat ze allemaal meemaken met een pasgeboren baby. Door tips te geven, zorg je voor meer betrokkenheid van de klant. Gebruik daarnaast jouw producten voor deze tips. Hierdoor kan een klant sneller jouw producten aanschaffen. Je biedt dan namelijk een oplossing voor de zogeheten ‘pijnpunten’ van de klant.

babyparknl socialmedia voorbeeld voor baby merken
Klik hier voor het Instagram bericht

Groeitip 5 – Gebruik kwalitatieve beeldmateriaal

Het draait allemaal om foto- en videomateriaal. Je wilt als bedrijf indruk maken en dat lukt niet met “gewone foto’s”. Zorg dat de kwaliteit van de foto’s goed zijn. Een mooie en scherpe foto wekt meer interesse op dan een slechte foto. Dit toont de professionaliteit van jouw bedrijf aan en laat zien dat dit een serieus merk is.

babydump social media voorbeeld
Klik hier voor het Instagram bericht

Groeitip 6 – Weetjes

Betrokkenheid is een belangrijk onderdeel in de groei van je bedrijf. Zonder betrokkenheid zijn er minder klanten. Plaats weetjes in je story op Instagram of zelfs in een post. Weetjes zijn altijd leuk om te lezen en zo komt de klant nog eens wat te weten! Vooral als ze voor het eerst zwanger zijn of een pasgeboren baby hebben.

Weetjes Instagram story voorbeeld voor baby merken
Klik hier voor de Instagram story

Groeitip 7 – Korting, korting en nog eens korting!

Laat aanbiedingen/korting zien in de post. Aanbiedingen trekken altijd aandacht. Hierbij lok je ze naar je winkel of naar de website. Vaak kopen mensen nog wat erbij wat niet in de aanbieding is. We blijven immers allemaal Nederlanders die maar al te graag goedkoper uit zijn 😉

Prenatal social media voorbeeld 2
Klik hier voor het Instagram bericht

Groeitip 8 – Zuig de volgers in je berichten

Maak het verhaal en de foto zo aantrekkelijk mogelijk. Met een aantrekkelijke opmaak, wek je interesse bij de lezer. Foto met tekst heeft meer bereik dan zonder tekst. Wek met de tekst bepaalde emoties en gevoelens op. Maak het verhaal niet te lang, dan haken de klanten snel af. Less = more.

mamaloesbabysjop social media voorbeeld voor baby merken
Klik hier voor het Instagram bericht

Wil jij groeien op social media?

Ben jij bezig met zwangerschaps- en babyproducten en wil je starten met social media of wil je jouw social media professionaliseren? Nichefluence heeft 3 jaar ervaring in deze niche.
Ontdek de groeimogelijkheden op social media voor jouw zwangerschaps- en babyproducten en neem contact op met Oktay, eigenaar van Nichefluence.

Inhoudsopgave