Skip links
Waar kunnen we je mee helpen?

7 Social media groeitips voor beautymerken

De afgelopen jaren is de groei van social media nog meer toegenomen. Als beautymerk is het belangrijk om mee te gaan in de trends. Het delen van berichten op social media gebeurt de laatste tijd steeds vaker. Denk aan iemand die jouw shampoo heeft gebruikt en vertelt dat het goed werkt en zijn haar nu glanst. Het delen is dan ook essentieel voor jouw product. Ontdek hier de 7 social media groeitips voor beautymerken!

Groeitip 1 – Tutorials

We beginnen gelijk met één van de beste groeitips voor beautymerken. Beeldmateriaal blijft langer hangen en houdt de aandacht vast. Door een tutorial ziet een klant hoe je het product moet gebruiken. Dit maakt het makkelijker voor een klant om hem gelijk te kopen omdat ze weten hoe je het moet gebruiken. Daarnaast is het geen gelikte video. Het wordt door de doelgroep zelf gemaakt en hierdoor een eerlijke video.

Tutorial voorbeeld beautymerk
Klik hier voor het Instagram bericht

Groeitip 2 – Aantrekkelijke en duidelijke foto’s

Een plaatje moet op het eerste gezicht gelijk de aandacht trekken. Zorg ervoor dat de foto’s aantrekkelijk en duidelijk genoeg zijn. Je wilt het product van zijn beste kant laten zien. Deze foto’s worden gemaakt in een studio. Het wordt niet zomaar gemaakt op een tafel. Ben je opzoek naar studiofotografie? Neem dan contact op!

Social media van lorealparis
Klik hier voor het Instagram bericht

Groeitip 3 – Instagram shopping

Tegenwoordig kan je op Instagram ook shoppen. Je kan in een foto het product taggen en de klant kan hier dan op klikken. Je wordt dan doorverwezen naar de winkel op Instagram. Daarnaast kan je de knop “Winkel bekijken” ook toepassen. Dit bespaart veel tijd voor de klant. Zo hoeven zij niet te gaan zoeken op de website naar het product. 

Instagram shopping voorbeeld
Klik hier voor het Instagram bericht

Groeitip 4 – Beschrijven van product

Beschrijf het product dat je promoot. Wat voor product is het en wat zijn de voordelen van het product. Zo breng je de klant op de hoogte en is de klant gelijk geïnformeerd. 

benefitnetherlands product beschrijving
Klik hier voor het Instagram bericht

Groeitip 5 – Probleemoplossend communiceren 

Klanten willen weten wat de behandeling of het product voor hen doet. Kaart een probleem aan en bied hiervoor een oplossing. Denk bijvoorbeeld aan: “Ook last van rimpels? Hiervoor hebben wij het perfecte product!”. Dit is dan ook een voorbeeld van storytelling. Bij storytelling gaat het erom dat je een krachtig verhaal verteld. Het verhaal dient een sterke boodschap over te brengen naar de klant. 

niveanederland social media
Klik hier voor het Instagram bericht

Groeitip 6 – Variatie

Afwisseling is heel belangrijk in de beautysector. Je wilt je producten verkopen, maar wel op de goede manier. Varieer goed tussen producten laten zien, tips, behandelingen, behind the scenes en tutorials.

Afbeelding met tekst, persoon, muur, binnen
Klik hier voor het Instagram bericht

Groeitip 7 – Quotes en/of kernwaarden

Laat kernwaardes terugkomen in een bepaalde post. Bij verzorgingsproducten is het belangrijk om te weten waar het product vandaan komt en wat erin zit. Het is voor je eigen lichaam/huid. 

Afbeelding met tekst
Klik hier voor het Instagram bericht

Klaar om te groeien op social media?

Ben jij bezig met verzorgingsproducten en wil je starten met social media of wil je jouw social media professionaliseren? Nichefluence heeft 3 jaar ervaring in deze niche.

Ontdek de groeimogelijkheden op social media voor jouw verzorgingsproduct en neem contact op met Oktay, eigenaar van Nichefluence. 

Inhoudsopgave